أفشة: أول لما ييجى وقتى “بضرب فى المليان” وحصدت 14 بطولة مع الأهلي حصري على لحظات

كتابة: حنين اشرف - آخر تحديث: 9 مارس 2024
أفشة: أول لما ييجى وقتى “بضرب فى المليان” وحصدت 14 بطولة مع الأهلي   حصري على لحظات


عبر محمد مجدى أفشة، نجم النادى الأهلى، عن سعادته بالتتويج بكأس مصر بعد الفوز على الزمالك بهدفين دون رد.


وكتب أفشة عبر حسابه على انستجرام: “الكوره لعبه اصلها الاحوال .. فيها طلوع وفيها نزول وفيها حاجات كثيره بتتغير وبسرعة مفيهاش ثوابت إلا حاجه واحده بس ، النادي الاهلي انه يكسب ده الطبيعي ، اي لاعب لازم يفهم كده في الاوقات الحلوه اكيد انت شاري النادي في الاوقات الصعبه تفضل دايما شاري وفي كل الاحوال الحمد الله أنا شاري وراضي ، بكون مستعد دايما وجاهز علي طول، اول م وقتي يجي أضرب في المليان .. الحمد الله علي البطوله ال١٤ مليون مبروك للنادي الاهلي وجمهوره العظيم الحاجه الوحيده الي عمرها ما هتتغير ان ملايين وراه .. الحمد الله”.

51656a79-4cf8-4a2f-8865-4203d3eb31ed
51656a79-4cf8-4a2f-8865-4203d3eb31ed


 


ويستعد الأهلى لمواجهة البنك الأهلى فى التاسعة والنصف مساء الثلاثاء المقبل باستاد القاهرة الدولى فى اللقاء المؤجل من الأسبوع الخامس عشر لمسابقة الدوري المصري.


وحقق فريق الأهلي فوزاً كبيراً على بلدية المحلة بخمسة أهداف لهدف في أخرظهور له بمسابقة الدوري بإستاد القاهرة فى اللقاء المؤجل من الأسبوع الخامس للمسابقة ، سجل خماسية الأهلي، وسام أبو علي “هدفين”، وهدف لكل من كريم فؤاد ورضا سليم وموديست وسجل للبلدية حسام أشرف من ضربة جزاء في الدقيقة 87.


ويمتلك الأهلى 17 نقطة في جدول ترتيب الدوري بعدما خاض 7 مباريات حقق الفوز في 5 لقاءات وتعادل في مباراتين ولم يخسر وسجل لاعبوه 17 هدفاً وتلقت شباكه 5 أهداف.


 


 


 


 

التالي
مسودة تلقائية
السابق
صفات اسم مهند